Cât costă TikTok Ads?

TikTok este cea mai recentă vedetă a platformelor de social media în România. Deși a fost lansată în 2016, la nivel global are deja peste 1 miliard de utilizatori. În România, pe rețeaua TikTok sunt înregistrate peste 6 milioane de conturi. Rețeaua, fondată în China, are mai mulți utilizatori în România, decât Instagram.

Din punct de vedere al unei agenții de marketing online TikTok a devenit o platformă de luat în considerare la planificarea unei campanii integrate de comunicare, la capitolul campanii ppc.

TikTok la nivel mondial

TikTok este prezent în peste 150 de țări, în 75 de limbi și are peste un miliard de utilizatori la nivel global. În Europa sunt peste 100 de milioane de conturi active și aplicația a avut cea mai mare creștere și cel mai mare număr de descărcări din lume în 2020, conform Apptopia.

Cele mai descărcate aplicații în 2020. Sursă: Apptopia.

Totuși, este un aspect de care este bine să ținem cont: 59% dintre utilizatorii globali ai platformei au sub 24 de ani. Brandurile care doresc promovare plătită sau organică pe acest canal vor trebui să-și testeze campaniile în funcție de acest aspect.

TikTok în România

În România, utilizatorii platformei provin din categoria tinerilor și a celor foarte tineri.

sursă: Manafu.ro

18% din utilizatorii TikTok în România au vârsta între 13-15 ani, 3,77% între 15-17 ani, 22,36% au vârste cuprinse între 18-24 ani, iar 26% se încadrează în categoria de vârstă de 25-34 ani. La categoria de vârstă de peste 35 de ani platforma are 13,37% din totalul utilizatorilor.

Spre comparație, peste 63% din utilizatorii Instagram se regăsesc în categoria de vârstă 18-34 ani, iar Facebook este preferatul categoriei de vârstă 35+.

Dacă ne uităm în perspectivă, TikTok, Instagram și Facebook poate acoperi cu eficiență o vastă categorie a audiențelor posibile pentru un brand de largă utilizare.

Costul unei campanii de TikTok

Pe TikTok regăsim o audiență tânără și foarte tânără, platforma poate funcționa foarte bine pe obiectivul de creștere a notorietății de brand, dar și pe vânzări. Mărcile care se focusează pe tineri, cum ar fi branduri renumite de băuturi sau chipsuri, pot beneficia de prezența lor organică și plătită pe această platformă. Atât pentru campaniile de reach, trafic sau conversii există un buget recomandat de platformă, de exemplu pentru o campanie de conversii, acesta este undeva la 400 lei pe zi.

În cazul în care dorești să testezi propriile principii cu privire la buget, poți seta o sumă anume pentru obiectivul ales atât pe zi, cât și pe o perioadă anume. Așadar platforma permite stabilirea unui buget zilnic, dar și lifetime pentru o campanie de reclamă.

Conținutul creativ

Există însă un aspect ce poate speria un advertiser: conținutul creativ care trebuie produs. Și aici nu ne referim la refurbisharea unui spot TV.

După cum se știe deja, pe TikTok se pot pregăti filmulețe de până la 3 minute. Pe lângă acest conținut dinamic și creativ, platforma pune la dispoziție o librărie cu muzică și multe instrumente pentru a face din aceste materiale video-uri super-atractive și interesante. Pentru un brand acest tip de conținut este greu de creat, în special din cauza lipsei unui protagonist. Dar există soluții pentru toate problemele. După cum au prezentat cei de la TikTok for Business în acest video, o soluție la îndemână este colaborarea cu micro-influenceri. Acești micro-influenceri pot crea conținutul, care mai apoi poate fi repostat de către fanii lor.

TikTok Creative Center

TikTok Creative Center este un instrument fantastic, atât pentru advertiseri, cât și pentru creatorii de conținut. Poți identifica aici video-urile, creatorii, muzica sau hashtagurile în trend. Reclamele în top, costul de achiziție a unui client pe diverse nișe, insights despre cuvinte cheie sau despre creativele publicate. Este la îndemână o librărie audio cu muzică pe diverse stiluri, șabloane pentru a crea video din poze și alte instrumente pentru a ușura crearea de conținut.

Concluzia:

Reclamele pe TikTok pot deveni foarte eficiente, dacă reușim să implementăm recomandările platformei și utilizăm insights-urile din TikTok Creative Center. Un mix sănătos de campanii este așadar format din campanie de reach, de traffic, de conversii, dar și de remarketing.

Alte articole


Contactează-mă!

0726 368 801

contact@csogeva.ro

CSOG EVA

Despre mine

Susțin afacerile online cu analiză de piață, strategie de marketing, realizarea și scalarea campaniilor de reclamă în Google, Facebook, TikTok. Mă focusez pe obiective utilizând instrumente adecvate și tactici eficiente de creștere.

Home · Politica de confidențialitate
× Cu ce pot sa te ajut?