Optimizarea ratei de conversie online

cum calculam bugetul de marketing

Rata de conversie a unui webshop este un indicator important de evaluare a succesului pentru afacerea respectivă. Cu cât rata de conversie este mai mare, cu atât investiția în a genera trafic, devine mai eficientă.

Rata de conversie este procentul dintre numărul total de vizitatori și numărul de conversii generat. Conversia este acțiunea la care ne așteptăm să fie luat de către vizitator: vânzare, completarea unui formular, solicitarea unei oferte de preț, abonarea la newsletter, etc. Creșterea ratei de conversie are mai multe aspecte, iar fiecare dintre acestea au un impact puternic asupra vânzărilor.

Nevoia clientului

O listă exhaustivă despre toate elementele care impactează rata de conversie are la bază mixul de marketing. Cea mai importantă întrebare, la începutul procesului de vânzare, pe care trebuie să ni-l punem este: ce nevoie a clientului este îndeplinit prin produsul sau serviciul nostru?

Să luăm un exemplu: de ce cumpără oamenii pantofi de alergare? Pentru că pantofii de alergare au niște beneficii indubitabile când vine vorba de viteză și de protecția articulațiilor și a picioarelor în general. Există o nevoie a alergătorilor care doresc să-și protejeze picioarele în timp ce aleargă, așadar pantofii de alergare cumpărați îndeplinesc această nevoie.

Prețul produsului

Pe lângă beneficiile produsului însă mai sunt câteva aspecte care sunt la fel de importante. Prețul pantofilor contează, iar în online prețurile acelorași produse pot fi comparate cu o foarte mare ușurință, doar vizitând site-urile care o vând sau platformele prin care se pot compara prețurile. Un preț prea mare sau prea mic poate să devină un criteriu de selecție important.

Sunt produse la care există o mare sensibilitate la preț și la o creștere de 10 lei deja scad vânzările, însă sunt și produse, de exemplu seturi de scaun și birou cu preț în jur de 900-1100 lei în cazul cărora nu impactează acest lucru. Beneficiile produselor sunt mai importante în procesul de luare a deciziei, decât prețul.

Usurința navigării pe site

Site-ul nostru este de fapt locul vânzării, este important așadar să conțină toate informațiile necesare luării deciziei de cumpărare, dar și navigarea este un criteriu important.

Bara de căutare trebuie să fie vizibilă și având funcția de auto-completare și corecție în cazul în care numele produselor nu sunt introduse corect. Totodată este important ca pe baza cuvintelor introduse de către vizitatori funcția de căutare să afișeze și recomandări.

Viteza de încărcare a site-ului contează, atât pentru utilizatori, cât și pentru Google, așadar este indicat să respectăm cât mai îndeaproape recomandările Google în acest sens.

Toate site-urile trebuie optimizate pe afișare mobilă, întrucât majoritatea utilizatorilor fac căutări și se documentează pe mobil. Însă, atenție, sunt domenii în care achiziția, deși căutarea se face pe mobil, este finalizată pe desktop.

Prezentarea produsului

Produsele este indicat să aibă un număr minim de 4-5 poze care să prezinte produsul din mai multe unghiuri, respectiv să conțină și poze de atmosferă.

Descrierea de produse este, de asemenea, primordială: acesta trebuie să conțină atât detaliile tehnice ale produsului, cât și beneficiile și avantajele acestuia din perspectiva clientului.

Informațiile referitor la produs trebuie să fie cât mai complete și corecte, pentru că în online clientul ia decizia de cumpărare pe baza acestor informații.

Procesul de cumpărare trebuie să fie ușor, iar datele necesare finalizării tranzacției să fie minimul necesar. Este util ca procesul de finalizare a comenzii să conțină o bară de progres, unde clientul vede cât mai are de completat pentru ca produsul să ajungă în posesia sa.

Este totodată recomandat să folosim structuri de formulare uzuale, așa cum sunt obișnuiți clienții să facă comanda online, tocmai pentru a scurta și a ușura procesul de cumpărare.

Promovarea produsului

Reclamele: textele și graficele folosite sunt importante când vine vorba despre captarea atenției și poziționarea produselor. Textele, titlurile, descrierile trebuie să prezinte beneficiile într-un mod corect, dar și de impact. Grafica reclamei trebuie să corespundă cu personalitatea brandului respectiv, să aibă o tonalitate adecvată, să transmită poziționarea mărcii.

Pe lângă mesajele despre beneficiile produsului au un rol foarte important diferențiatorii mărcii și propunerea unică de vânzare (unique selling proposal). Diferențiatorii sunt beneficii oferite de comerciant care o diferențiază de restul competiției, cum ar fi ambalarea de cadou, un program de loialitate specific, iar un USP este ceva ce este oferit doar și numai de către comerciantul respectiv: de exemplu un produs unic, care este vândut doar de el.

Atât diferențiatorii, cât și USP-ul sunt niste instrumente de marketing care, în general, se dezvoltă în procesul de elaborare a strategiei de vânzare și sunt revizuite, dezvoltate altele în funcție și de oferta competiției.

Alte articole


Contactează-mă!

0726 368 801

contact@csogeva.ro

CSOG EVA

Despre mine

Susțin afacerile online cu analiză de piață, strategie de marketing, realizarea și scalarea campaniilor de reclamă în Google, Facebook, TikTok. Mă focusez pe obiective utilizând instrumente adecvate și tactici eficiente de creștere.

Home · Politica de confidențialitate
× Cu ce pot sa te ajut?