CPA de 54 de lei la produse de 40 de lei

Magazin de șosete

Produse: șosete din bumbac organic, șosete haioase și funny, șosete clasice, șosete sport, șosete merino

Obiectivul clientului

Clientul este un fost coleg pe care îmi doream să-l ajut foarte mult, având în vedere că a luat decizia de a-și deschide un magazin de șosete. Produsele sunt de calitate, interesante, originale, însă prețul este pe bucată și fiecare produs în parte costă între 20 și 40 de lei. Pentru început, pornim la drum cu un buget lunar de 3.000 de lei, din care obținem în prima lună 18 conversii, la 187 de lei CPA (cost per acquisition). Rezultatul obținut este dezamăgitor, așadar am recomandat clientului mai multe posibilități de extindere a portofoliului pe baza analizei mixului de marketing. Obiectivul era să ajungem la un CPA de aproximativ 25 de lei.

Strategia adoptată

Am optat pentru trei campanii în cont, pe Google Search, un smart shopping și un display pe partea de upper funnel (pe intenții de cumpărare). Pe parcursul testării am abordat mai multe formate de campanii și diverse strategii de licitație, de la manual CPC și maximize conversions, până la maximize clicks.

Am testat inclusiv strategii pentru care nu aveam destule conversii, în speranța că în câteva săptămâni campaniile o să înceapă să aducă conversii la CPA-ul dorit, iar aici fac referire la tROAS.

De la un cost de conversie de 187 de lei am ajuns la 54 de lei cu o valoare a conversiei de 99 de lei per conversie.

Rezultatele obținute

Campania de Performance Max a adus cele mai bune rezultate, cu o rată de conversie de 1,66%.

Buget investit: 866 de lei

Venit generat: 1.500 de lei

Rată de conversie: 1,66%

ROAS: 173%

CPA: 54 de lei

Într-o astfel de situație, însă, nu am cum să recomand continuarea promovării, fără schimbarea unor aspecte ale mixului de marketing. La ce fac referire mai exact? La portofoliul de produse, prețul acestora, promovarea derulată și locația vânzării, totul raportat la competiție.

Deși cifrele referitor la eficiența campaniei arată bine, rata de conversie se încadrează în media industriei e-commerce, dar aceste rezultate nu pot susține magazinul în sine.

Alte articole


Contactează-mă!

0726 368 801

contact@csogeva.ro

CSOG EVA

Despre mine

Susțin afacerile online cu analiză de piață, strategie de marketing, realizarea și scalarea campaniilor de reclamă în Google, Facebook, TikTok. Mă focusez pe obiective utilizând instrumente adecvate și tactici eficiente de creștere.

Home · Politica de confidențialitate
× Cu ce pot sa te ajut?