Consultanța în marketing este o modalitate de a identifica noi direcții de creștere pentru o afacere prin evaluarea situației actuale ale companiei, respectiv poziționarea sa față de competiție.
Consultanța marketing oferită de mine se adresează:
În primul rând, trebuie să clarificăm faptul că nu este neapărat necesar să ai și activitate de marketing. Sunt anumite situații în care afacerile înfloresc și cresc fără să fie necesar un plan de marketing, reclame, campanii etc. Sunt afaceri care vând și cresc foarte bine pe baza produselor pe care le au. Aici vorbim despre produse calitative cu un raport preț-calitate corect perceput de clienți și produsul/produsele în sine sunt responsabile pentru vânzări.
Avem nevoie de un produs de calitate, apreciat și dorit de potențialii cumpărători în cazul tuturor afacerilor de succes. De fapt, acest lucru este baza oricărei afaceri sănătoase: un produs bun, de care piața are nevoie, la un preț corect.
S-ar putea să fie nevoie, și în majoritatea cazurilor este necesară, și activitatea de promovare. Această activitate se începe cu o analiză de piață, întrucât competiția joacă un rol foarte important în felul în care ne poziționăm pe piață.
În primul rând, marketingul și promovarea sunt activitățile mele principale, ceea ce înseamnă că sunt la curent cu toate noutățile și oportunitățile/provocările domeniului. Urmăresc noile funcționalități și tactici recomandate de platformele relevante și le testez prin implementare.
Am experiență practică în diverse aspecte ale promovării, atât la nivel de comunicare și branding, cât și în marketing. Am derulat diverse tipuri de proiecte în companii de diverse dimensiuni, așadar am experiență în a lucra cu resurse și oameni pentru obținerea unui obiectiv de afaceri.
În calitate de specialist am gestionat și promovat magazine online, campanii de reclamă online, programe de fidelitate, facilitat programe de vânzare pentru servicii, campanii de imagine pe online, radio-TV-outdoor, programe de responsabilitate socială, proiecte de dezvoltare organizațională și eficientizare procese de lucru, etică în afaceri.
Consider atuul meu abilitatea de a monitoriza și a analiza datele pe care mai apoi construiesc o strategie de marketing sau de comunicare. Acest aspect este deosebit de important pe online atât din perspectiva construirii unui site, ținând cont de experiența utilizatorului și a navigării, cât și în ceea ce privește promovarea acestuia, indiferent dacă acesta vinde produse sau oferă servicii.
Folosesc mai multe metode și instrumente prin care pot face analize de industrie și de competiție:
Dar pentru că vorbim de performance marketing: ne uităm la rezultatele obținute, ne raportăm la buget, CPC, CPA, ROAS, CTR și optimizăm, schimbăm, testăm, până când suntem mulțumiți cu ceea ce vedem. Când piața se schimbă și cererea scade, recurgem la alte instrumente.
Condițiile, în general, le stabilesc împreună cu clientul, în funcție de tipul proiectului.
În trecut am colaborat cu mai multe companii în acest fel și am derulat următoarele acțiuni pentru ei:
Am creat o strategie de promovare pentru o companie cu o cifră de afaceri de 50 milioane de euro, având la bază analize detaliate realizate prin metodele BCG, Porter și SWOT. Am dezvoltat buyer personas pe baza unui chestionar complex de 50 de întrebări, identificând 9 tipuri de profile de clienți.
Piața în care activează această companie este caracterizată de un nivel ridicat de standardizare a produselor, diferențierea realizându-se pe branduri sau componente neesențiale. Clienții tind să aleagă în funcție de prețul cel mai mic, în special în cazul portofoliului companiei respective, care include firme mici și micro. Brandurile populare atrag vânzări, dar cu marje mici, iar brandurile proprii necesită investiții semnificative în creșterea notorietății. Compania nu dispune de o imagine unitară de brand și se poziționează doar prin preț, promoții, oferte și negociere directă. Strategia propusă vizează consolidarea poziționării pe piață, diversificarea ofertei și creșterea valorii brandului prin acțiuni targetate de branding și marketing.
Un magazin online de grădinărit, cu activitate și în mediul offline, mai exact o pepinieră proprie, cu peste 20 de ani de prezență pe piață. Am pregătit pentru ei o analiză PESTLE (analiză extinsă de piață, pentru a descoperi noi oportunități de afacere), iar pe baza acesteia am dezvoltat o strategie de marketing, implementată de echipa clientului. Implementarea unei strategii necesită, însă, o colaborare frecventă cu membrii echipei, colaborare în baza căreia stabilim acțiunile și analizăm împreună rezultatele. În funcție de acestea adaptăm direcția.
Cu acest client am început prin a derula o analiză de industrie, nu doar la nivel național, pe România, ci la nivel european, întrucât era vorba de un serviciu care în România era foarte puțin cunoscut. Pe baza acestei analize am schițat o strategie de promovare integrată, care includea mai multe tipuri de instrumente, cum ar fi:
Implementarea acțiunilor propuse s-a realizat parțial prin echipa clientului, parțial prin resursele companiei mele.
Colaborarea pe un cont de Google Ads cu peste 5.000 de euro buget pentru:
În cadrul acestei colaborări clientul a preferat să gestioneze campaniile până la un punct în care nu mai avea timp să le optimizeze pe baza indicațiilor primite.
Susțin afacerile online cu analiză de piață, strategie de marketing, realizarea și scalarea campaniilor de reclamă în Google, Facebook, TikTok. Mă focusez pe obiective utilizând instrumente adecvate și tactici eficiente de creștere.