Promovarea pe Facebook, Instagram pot avea un impact benefic asupra notorietății și pot genera vânzări consistente. Campaniile de reach, trafic, generare de leaduri sau vânzări au un impact puternic, pentru care necesită vizualuri interesante, oferte competitive, bugete adecvate. Monitorizarea conversiilor poate fi realizată și cu soluția pusă la dispoziție de Facebook dar sunt situații când este nevoie de un programator.
Campaniile pe Facebook sunt recomandate pentru toate tipurile de afaceri, PFA-uri sau freelanceri. În România sunt peste 10 milioane de conturi de Facebook, peste 5 milioane de conturi de Instagram, peste 3 milioane pe LinkedIn, în jur de 7 milioane pe TikTok, 1,7 milioane pe Pinterest.
Platforma dispune de diverse tipuri de campanii pentru diverse obiective de afaceri, dintre care enumăr următoarele:
Începem cu un cont de Business Manager, în care putem avea mai multe conturi de reclamă (Ad Account), fiecăruia putându-i crea sau atașa, mai apoi, câte o pagină/profil.
În cadrul contului, în Commerce Manager, vom crea un Catalog în care vom putea încărca produse fie manual, fie utilizând un feed, cu posibilitatea de a-l actualiza cât de des dorim. Nicio campanie de Facebook nu poate porni fără a avea un card bancar atașat contului.
Facebook Pixel este o metodă de etichetare a acțiunilor pe care le vom monitoriza, așadar este necesar să îl utilizăm ori prin plasarea directă pe site ori folosind altă metodă de etichetare, cum ar fi, de exemplu, Google Tag Manager. Prin Pixel vom monitoriza acțiuni de genul: vizualizare produs, produsele puse în coș, abandon coș, checkout, vânzare, completarea unui formular de contact etc. Pentru date mai precise este recomandat să folosiți și Conversion API și să vă asigurați că datele se deduplică corect.
Grafica/video este primul element pe care îl testez. Cu toate acestea, o importanță similară o au și audiența, respectiv bugetul alocat și modalitatea de licitare.
Audiența pe Facebook o grupez în trei categorii, în funcție de cât de aproape este de obiectivul meu:
În funcție de tipul de campanie, Facebook recomandă un anumit nivel de buget zilnic. De exemplu, pentru o campanie de trafic, bugetul minim pe zi este de 30-35 lei, iar pentru o campanie de conversii bugetul minim recomandat este de 120 de lei/zi.
Campaniile Facebook nu aduc vânzări constante de la lună la lună. În funcție de sezon și de competiție, rezultatele variază. Nu recomand să solicitați setarea unor campanii și după aceea să le lăsați să ruleze fără monitorizare!
Cele mai eficiente audiențe sunt cele de lookalike și remarketing, însă de multe ori și audiențele reci, bazate pe interese, pot funcționa la fel de bine. Trebuie testate și, în cazul în care într-o lună nu aduc rezultate, testele pot și trebuie reluate.
Scalarea înseamnă creșterea treptată a bugetului, cu 10-15-20%, astfel evitând ca reclama să intre în etapa de learning.
Reclamele pe social media sunt dependente de o grafică sau un video creativ și reușit, iar rularea acestora pe o audiență mică poate duce repede la obosirea reclamei (ad fatique).
Campaniile pe Facebook, în cazul unor afaceri, pot aduce rezultate mai bune decât cele de Google, din acest motiv este indicat să testăm ambele platforme. Pentru echilibru și vânzări constante recomand să folosiți ambele platforme.
Susțin afacerile online cu analiză de piață, strategie de marketing, realizarea și scalarea campaniilor de reclamă în Google, Facebook, TikTok. Mă focusez pe obiective utilizând instrumente adecvate și tactici eficiente de creștere.