Cele mai uzuale analize sunt SWOT sau PESTLE, respectiv în online auditul de conversie, cel de conținut, sau auditul PPC.
Analiza piețeiși a mediului de marketing este un must have când începi promovarea, când lansezi un produs nou, un webshop nou, când schimbi portofoliul de produse, când e sezon de vânzări, iar când nu este sezon de vânzări chiar și mai mult. Analiza de piață este un instrument primordial în creionarea unei oferte competitive în domeniu. Tocmai din acest motiv trebuie executat, în funcție de industrie, chiar și lunar. Există mai multe metodologii de a le efectua, cele mai uzuale în marketing fiind SWOT și PESTLE, cu accent pe componentele mixului de marketing. În marketingul digital mai recomand și alte tipuri de analize specifice, cum ar fi un audit de PPC, audit de conținut și audit pentru creșterea ratei de conversie.
Analiza pieței
Analizele de piață, deși nu chiar sub acest nume, le face fiecare antreprenor atunci când verifică ce mai face firma X care vinde aceleași produse, ce promoții are disponibile, ce prețuri are. Este un aspect de bază al activității derulate în sfera competițională: dacă nu știi cine este competiția și ce face, ai șanse mari să pierzi clienți și, cel mai rău, să nu știi din ce motiv pierzi clienții deja existenți. În general, analizele le executăm la începutul colaborării și mai apoi în funcție de cât de dinamică este piața, iar aici mă refer în mod special la apariția noilor jucători.
Metodologii pentru analiza pieței și a mediului de marketing
SWOT vine de la următorii termeni: Strenght, Weaknesses, Opportunities și Threats. Primele două se referă la mediul intern al companiei, iar ultimele două la mediul extern. Deși prin această analiză, în general, nu se ajunge la concluzii revoluționare, ea asigură o vedere de ansamblu asupra situației actuale a companiei.
PESTLE este o analiză mai complexă pe care o elaborez în situațiile în care companiile caută oportunități de dezvoltarea ale unor noi linii de business sau vor să lanseze un produs nou pe piață.
PESTLE este o abreviere care vine de la Political, Economic, Social, Technological, Legal și Environmental și re referă la o analiză a industriei în toate aceste privințe. Concluziile unei analize PESTLE vă recomand să le vizualizați în cadrul unui tabel SWOT pentru o mai bună interpretare a acestora.
La un client, în urma analizei PESTLE, am recomandat producerea și comercializarea unor produse premium, datorită faptului că exista o piață formată din oameni cu venit crescut în zona lui de activitate, alături de un rebranding al rețelei de magazine fizice.
În cazul unui alt client, prin analiza PESTLE, am identificat posibilitatea dezvoltării unei noi linii de business prin vânzarea unor pachete de CRM online.
Auditul PPC este un audit pe care îl derulez în conturi de reclame pay-per-click cu scopul de a analiza și îmbunătății structura de campanii, alocarea de buget, creșterea Scorului de Calitate a acestora și utilizarea unei modalități de licitații în concordanță cu obiectivele clientului. În cadrul unui audit PPC folosesc și analiza trendurilor în volumele de căutare pe produsele vândute de client pentru a identifica perioadele în care este indicat să își crească stocurile.
Auditul de conținut îl derulez în momentul în care analizez conținutul unui site cu privire la optimizarea SEO a acestuia. Conținutul original, interesant și ușor de citit, este un aspect important în ochii algoritmului Google. Contează atât timpul petrecut de utilizator citind acel articol, dar și felul în care abordează cuvintele cheie de care este interesat clientul respectiv. Conținutul trebuie să aibă, totodată, și o structură bine definită, iar subiectele abordate să fie de interes pentru audiența pe care o targetăm. Consider că un conținut bine gândit, indiferent dacă este foarte lung, lung sau scurt, trebuie să aibă în vedere în primul rând cititorul.
Auditul privind creșterea ratei de conversie este o analiză a site-ului cu privire la nevoile utilizatorului/clientului. Mă refer aici la toți pașii pâlniei de conversie: pagină principală, pagină de categorie, pagină de produs, pagină de checkout, pagină de mulțumire. Aloc o atenție deosebită tuturor detaliilor care țin de prezentarea produsului: titlul produsului, descrierea acestuia, care să conțină și avantajele și beneficiile utilizatorului, un număr minim de imagini care să prezinte produsul din mai multe unghiuri etc. Un audit pentru creșterea ratei de conversie a adus pentru unul dintre clienții mei, în mod organic, creșterea vizitelor și a vânzărilor la un nivel similar cu vânzările din campaniile Google.
Mixul de marketing reprezintă analiza performanței companiei pe pilonii: produs, preț, locul promovării și promovare raportat la 3-5 competitori din piață. În multe situații scad vânzările și nu ne dăm seama din ce motiv, până când nu analizăm evoluția prețurilor, a comportamentului clienților, caracteristicile produsului sau acțiunile de promovare întreprinse de competiție.
Poate cel mai important aspect de reținut este că eforturile de marketing se adresează unor oameni sau afaceri reale, cu nevoi bine definite, iar în momentul în care pandemia sau războiul se instalează, aceste comportamente se schimbă brusc. Evident că, în afară de aceste aspecte de forță majoră, există și alte schimbări cu un impact mai redus, cum ar fi începutul școlii, sezonul de sărbători de iarnă, sezonul estival.
Cum te pot ajuta?
Highlights & Benefits
Experiență relevantă în elaborarea analizelor de piață
Analize realizate doar pe baza unor surse de informații relevante
Recomandări pentru dezvoltarea diferențiatorilor necesari în strategia de promovare
Susțin afacerile online cu analiză de piață, strategie de marketing, realizarea și scalarea campaniilor de reclamă în Google, Facebook, TikTok. Mă focusez pe obiective utilizând instrumente adecvate și tactici eficiente de creștere.
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Cookie-urile strict necesare
Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.
Cookie-uri terțe
This website uses Google Analytics to collect anonymous information such as the number of visitors to the site, and the most popular pages.
Keeping this cookie enabled helps us to improve our website.
Te rog activează mai întâi cookie-urile strict necesare ca să-ți putem salva preferințele!
Cookie-uri suplimentare
Acest site folosește următoarele cookie-uri suplimentare:
(afișează aici cookie-urile pe care le folosești pe site-ul web.)
Te rog activează mai întâi cookie-urile strict necesare ca să-ți putem salva preferințele!