Creștere ROAS YoY: +1600%

Magazin de mobilier educațional pentru școli și grădinițe

Produse: bănci și scaune școlare, scaune și măsuțe de grădiniță, pătuț grădiniță, mobilier laborator, table etc.

Obiectivul clientului

Clientul este producător și comerciant de mobilier, își susține vânzările atât din vânzare online, cât și din din alte surse. Bugetul disponibil pentru reclamă a fost în jur de 2.000 de euro în momentul în care am preluat contul și, având în vedere că nu se dorea creșterea bugetului, am gândit altă abordare de creștere a vânzărilor din cont.

Strategia adoptată

Inițial am pornit cu campanii de Căutare pe diverse categorii de produse și sub fiecare campanie aveam atât ad group-uri standard, cât și dinamice. Pentru că acest format nu a înregistrat creșteri am schimbat abordarea.

Am creat campanii de vânzare pe produsele cele mai bine vândute, iar selecția am făcut-o pe baza feedului încărcat în Google Merchant Center.

Structura de campanii:

  • campanii de Performance Max, standard Shopping și Google Search pe cele mai populare categorii
  • campanie de brand protect
  • campanie de upper funnel: pe intenții de cumpărare și etapa de documentare

Strategie de licitație:

  • având în vedere că în acest cont atât vânzarea, cât și generarea de leaduri au fost obiective importante aveam mai multe tipuri de strategii: maximize clicks, tROAS, target impression share, dar și Maximize conversions

Scalarea:

  • creșterea treptată a bugetului cu aproximativ 20% față de bugetul inițial de 9.000 de lei

Rezultatele obținute

În august 2022 am realizat următoarele cifre, fiind începutul sezonului de vânzare:

  • venit de 627.000 de lei
  • ROAS:  4764%
  • valoare medie coș: 6.432 de lei
  • buget reclamă: 13.160 de lei
  • rată de conversie: 1,65%

Pentru a elimina cât de mult posibil factorul de sezonalitate pun aici și rezultatele lunii august 2021:

  • buget reclamă: 9.500 de lei
  • venit de 300.000 de lei
  • ROAS: 3157%
  • rată de conversie: 1,06%
  • valoare medie coș: 1.600 de lei

În acest cont vorbim de o creștere a rentabilității bugetului de reclamă investit cu +1600%, pe fondul începutului de sezon, însă este clar că și strategia dezvoltată a avut un rol important și anume prin:

  • focusul pe produsele cele mai populare
  • targetarea obținerii unui venit mai mare, în detrimentul creșterii numărului de conversii
  • o structură de campanii care acoperă full funnel: de la documentare și intenția de cumpărare și până la acțiune.

Citește și despre:

Google Ads testează Creator Partnerships, în Beta

Google a introdus în fază beta o nouă opțiune în Google Ads, denumită Creator Partnerships, prin care advertiserii pot descoperi și promova videoclipuri YouTube Shorts care menționează deja brandul sau produsele lor. Prima oară am aflat de această funcționalitate prin luna martie 2025. Conținut de tip UGC în campaniile Google Ads Această funcționalitate își propune...

Alte articole


Contactează-mă!

0726 368 801

contact@csogeva.ro