La conferința Google Marketing Live, care a avut loc ieri, pe 24 mai, Google a dezvăluit unele noutăți referitoare la modul în care Inteligența Artificială (AI) îmbunătățește campaniile Google Ads. Iată câteva dintre cele mai notabile modificări pe care le putem aștepta ca marketeri:
Crearea de videoclipuri
Cu ajutorul AI, va fi mai ușor și mai rapid să adaptezi un videoclip în mai multe formate, inclusiv format vertical, triunghiular și orizontal. Poți adăuga, de asemenea, și voce la videoclip, ceea ce permite obținerea unei colecții de videoclipuri dintr-un singur material filmat. Studiile au arătat că marketerii care au inclus videoclipuri verticale, orizontale și triunghiulare în campaniile lor au înregistrat cu 20% mai multe conversii în YouTube, decât în cazul utilizării doar a videoclipurilor orizontale.
Utilizarea AI pentru crearea de reclame în Search și Performance Max
Prin adăugarea de informații despre companie, AI va propune cuvinte cheie, titluri și descrieri pentru a compune reclama. AI va ajuta, de asemenea, marketerii în procesul de setare a campaniilor, adaptându-le la obiectivele stabilite. AI va utiliza adresa site-ului pentru a extrage detalii și a crea o descriere a afacerii, a serviciilor și a produselor. De asemenea, va propune imagini găsite pe site și poze din bazele de date pentru serviciile sau produsele promovate. În funcție de beneficiile oferite de servicii sau produse, AI poate genera titluri specifice pentru aceste avantaje.
Reclame care se adaptează cuvintelor cheie căutate
Această noutate va fi disponibilă începând din vară pentru limba engleză și presupune generarea de titluri și descrieri adaptate la cuvintele cheie căutate de utilizatori.
Generare de imagini pentru campaniile de Performance Max
AI va putea genera imagini noi și texte noi în funcție de informațiile de business disponibile. După introducerea adresei site-ului, AI va extrage date despre produse și siglă. Astfel, va putea genera imagini noi doar pentru brandul identificat, conform viziunii marketerului. Prin intermediul funcționalității noi Product Studio din cadrul Merchant Center, va fi posibilă crearea de imagini noi pentru produse.
Unde se vor afișa reclamele Google Search?
Și întrebarea pe care ne-am pus-o cu toții: unde se vor afișa reclamele, dacă oamenii vor purta discuții cu AI? Așa se pare că Google va integra reclamele în bara conversațională cu AI și acestea vor fi marcate ca fiind materiale sponsorizate, incluzând denumirea produsului, review-urile, prețul și site-ul, așa cum ne-am obișnuit.
Acțiuni recomandate pentru impact maxim
Google recomandă implementarea anumitor acțiuni tehnice pentru a profita la maximum de AI, cum ar fi:
- utilizarea conversiilor îmbunătățite, enhanced conversions,
- crearea unui cont GA4,
- etichetarea paginilor cu eticheta Google,
- utilizarea simultană a campaniilor de căutare (bazate pe potrivire Broad) și a campaniilor de Performance Max,
- licitații Smart Bidding bazate pe valori etc.
Concluzia
Pentru noi, marketerii, AI aduce eficiență în crearea reclamelor și a campaniilor și un plus de creativitate pentru asset-urile noastre de foto și video. Cuvintele cheie ale acestor noutăți: mai ușor, mai eficient, mai rapid. Însă în continuare este necesar omul din spatele reclamelor pentru a da direcția, pentru a stabili strategia creativă, pentru a evalua rezultatele și a asigura că toate aspectele tehnice, necesare unui flux optimizat sunt bine puse la punct.