Magazin de produse bebeluși și jucării
Produse: babynest, păturici bebe, piscină cu bile, leagăne, lămpi de veghe, fotolii puf etc.
Obiectivul clientului
Clientul și-a lansat magazinul online în 2021, urmând să începem să colaborăm din februarie 2021. Acesta a pornit pe o piață deosebit de competitivă, cu un buget de promovare de 2.200 de lei. În prima lună am obținut 20 de conversii, cu o rată de conversie de 0,70%, venit generat 5.900 de lei, cu o valoare medie a coșului de 295 de lei.
Strategia adoptată
Având un buget lunar mic, sub 1.000 de euro, am pornit contul cu un mix format din campanii de căutare și de Shopping. Obiectivul era următorul: obținerea a cât mai multor conversii cu putință din bugetul disponibil.
În acest cont am testat mai multe tipuri de campanii pentru creșterea notorietății și a traficului, însă valoarea bugetului alocat nu depășea maxim 5-10% din totalul alocat de client. Scopul principal a fost reprezentat de vânzare, astfel încât magazinul să producă un ROI pozitiv.
Structura de campanii:
- campanie de Shopping: smart, iar mai apoi standard
- campanie de Performance Max
- campanii de Google Search, dinamic și standard, însă cele standard aveau un cost prea mare pentru bugetul disponibil
- campanie de display pentru a crește notorietatea brandului
Strategie de licitație:
- în concordanță cu planul de afaceri al clientului, scopul a fost să obținem nu doar cât mai multe conversii, dar și o valoare cât mai mare a acestora
- în consecință, strategia de licitație adoptată pentru campaniile cu obiectiv de conversii a fost de tROAS (target return on ad spend)
Scalarea:
- în acest cont, scalarea înseamnă creșterea bugetului pe cele 3 campanii principale, treptat cu maxim 15-20% pe zi, până la atingerea bugetului stabilit cu clientul.
Rezultatele obținute
În august 2022 am realizat următoarele cifre, pe fondul creșterii dorinței de cumpărare:
- venit de 66.000 de lei
- ROAS: 694%
- valoare medie coș: 353 de lei
- buget reclamă: 9.500 de lei
- rată de conversie: 1,53%
Pentru a elimina cât de mult posibil factorul de sezonalitate pun aici și rezultatele lunii august 2021:
- buget reclamă: 4.300 de lei
- venit de 26.000 de lei
- ROAS: 604%
- rată de conversie: 2,30%
- valoare medie coș: 333 de lei
Se vede o îmbunătățire YoY, în afara sezonalității, iar acest aspect se datorează mai multor factori, printre care menționez: creșterea de buget, extinderea portofoliului de produse, scalarea campaniilor.