Merchant Excellence Report este un instrument foarte util pentru orice afacere care vinde online folosind campaniile Google Ads și Google Merchant Center (GMC). GMC este o platformă esențială, întrucât aici se încarcă lista (feedul) de produse și detaliile acestora, care ulterior apar în reclame.
Raportul Merchant Excellence este un instrument valoros pentru obținerea de informații relevante despre performanța produselor și identificarea îmbunătățirilor posibile.
Ce este Merchant Excellence Report?
Este un raport care conține detalii importante despre mai multe aspecte ce pot aduce îmbunătățiri considerabile contului de publicitate și campaniilor pe care le gestionezi.
Raportul poate fi solicitat de la suportul Google, iar în urma solicitării vei primi două documente:
- Un PDF cu explicații despre termenii utilizați în raport și recomandări specifice;
- Un raport în format Excel.
Ce conține Merchant Excellence Report?
Din punctul meu de vedere, un astfel de raport este o mină de aur, deoarece oferă atât informații despre produsele afișate în GMC, cât și oportunități de îmbunătățire a ratei de clic și a ratei de conversie.
Capitolele principale includ:
- Numărul de produse încărcate, comparativ cu benchmarkul din industrie;
- Creșterea ratei de aprobare a produselor;
- Creșterea numărului de produse afișate în reclame;
- Creșterea numărului de impresii;
- Creșterea ratei de clic.
De ce sunt utile aceste informații?
Acest raport de diagnoză oferă o imagine clară a eficienței prezentării produselor. Vei putea vedea numărul de produse dezaprobate raportat la benchmarkul din industrie și eventualele probleme legate de robots.txt sau GTIN invalid. De asemenea, raportul prezintă câte produse au etichete personalizate (custom labels) și câte au item_group_id, GTIN și item_id fiind necesare pentru o identificare corectă a produselor de către Google.
Raportul evidențiază și procentul de produse care beneficiază de o categorizare adecvată, conform recomandărilor Google de 2-3 nivele (exemplu: „rochii > rochii de gală > rochii pentru absolvire”).
Raportul include statistici legate de descrierile și titlurile produselor, procentul produselor care includ atribute suplimentare (cum ar fi culoarea, vârsta, genul, mărimea) și câte produse au imagini de lifestyle. Tot aici vei găsi informații despre produsele cu titluri duplicate.
Cum îți poți îmbunătăți campaniile?
Raportul evidențiază aspecte punctuale prin care poate fi îmbunătățită rata de clic și rata de conversie. De exemplu, poate semnala dacă sunt prezente ratingurile produselor, reducerile de preț, transportul gratuit sau politica de retur, toate acestea raportate la benchmarkul din industrie.
Un alt tab al raportului oferă o listă de adnotări legate de mai multe aspecte importante ale procesului de vânzare:
- Preț: reduceri de preț și promoții (promoțiile încă nu sunt disponibile în România);
- Transport: costuri de livrare, livrare gratuită, timpul estimat de livrare;
- Altele: ratinguri ale produselor, politica de retur, ratinguri ale comercianților și starea produselor vândute.
Prețul are o influență semnificativă asupra ratei de clic, însă și celelalte detalii pot avea un impact cumulativ important.
Prin adoptarea unei politici de preț competitive se poate crește rata de clic între 5-10%, iar adăugarea unor promoții poate crește cu până la 28% rata de conversie.
Deși transportul gratuit este la ordinea zilei, acesta poate crește cu +2% rata de conversie. Ratingurile produselor pot îmbunătăți cu până la +5% rata de clic a unui produs.
Astfel, dacă luăm în considerare aspectele ce țin de politica de preț, de livrare și de ratinguri, avem o oportunitate de creștere a ratei de clic de până la +15% și a ratei de conversie cu +30%.
Lista de priorități
Această listă centralizează cele mai importante activități ce pot aduce o îmbunătățire considerabilă în eficientizarea campaniilor de vânzare de produse. Lista se bazează pe benchmarkul din industrie și oferă o evaluare a statusului actual, a nivelului de prioritate și a ariei pe care o va impacta (de exemplu: rata de clic, creșterea numărului de produse targetate și impresiile).
Concluzia
Dacă ai campanii de Performance Max și folosești produsele din GMC, este esențial să aloci atenție menținerii unui nivel de igienă ridicat al contului și al produselor, deoarece acest lucru poate aduce o creștere semnificativă, de până la +30% a ratei de conversie.