Reclama Google preț este o întrebare frecvent pusă de către comercianții online. Campaniile Google Ads sunt o modalitate excelentă de a-ți promova afacerea și de a ajunge la clienți potențiali care caută produsele sau serviciile tale. Cu toate acestea, este important să stabilești un buget adecvat pentru campaniile tale de publicitate Google.
Cum stabilești un buget de pornire?
Dacă ai o afacere nouă, este important să începi cu un buget mic și să-l crești treptat pe măsură ce câștigi experiență și vezi care sunt rezultatele. Ține cont de următoarele elemente atunci când stabilești bugetul de pornire pentru campaniile tale:
- Obiectivele campaniei: Ce vrei să obții cu campaniile tale de Google? Vrei să generezi lead (solicitări), să vinzi sau să-ți crești notorietatea brandului? Obiectivele tale vor determina ce tip de campanii vei crea și, în consecință, ce buget vei avea nevoie.
- Audiența: Cine este publicul tău țintă? Unde se află online? Care sunt interesele lor? Cu cât cunoști mai bine publicul tău țintă, cu atât vei putea crea campanii mai relevante și eficiente, iar aici ne referim la conținutul reclamelor, la titluri, descrieri, promoții, imaginile folosite. Este important să știi cum caută și cum se documentează despre produsele pe care doresc să cumpere.
- Concurența: Ce fac alți concurenți în domeniul tău? În ce canale investesc? Este important să fii competitiv, dar și să eviți să cheltuiești mai mult decât este necesar. Uită-te în mod special pe diferențiatorii și prmoțiile lor, dar compară și prețurile și portofoliul de produse.
- Site-ul tău: are un impact major în obținerea obiectulului. Poți aduce trafic pe site și să constați că ei nu cumpără pentru că: pagina se încarcă foarte greu și între timp pleacă, prețurile sunt prea mari, ai un brand nou și nu au încredere că vei livra ceea ce promiți, etc.
Elemente de ținut cont
Sunt câteva elemente de care trebuie să ții cont atunci când stabilești bugetul pentru campaniile tale de publicitate Google:
- Tipul de campanie: Costurile pot varia în funcție de tipul de campanie pe care o creezi. De exemplu, campaniile cu obiectiv de vânzare sunt, în general, mai scumpe decât campaniile de notorietate.
- Mixul de campanii în cont: în general nu este eficient să creezi o singură campanie în cont, pentru că de exp. campanie de Performance Max poate folosi asset-urile din campania de Discovery sau căutările din campanie de Google Search.
- Regiunea: Costurile pot varia în funcție de regiune. De exemplu, costurile sunt, în general, mai mari în țările dezvoltate decât în țările în curs de dezvoltare.
- Sezonalitatea: Costurile pot varia în funcție de sezon. De exemplu, costurile sunt, în general, mai mari în afara sărbătorilor decât în restul anului, pentru că în această perioadă există o cerere mai scăzută și competiția poate deveni acerbă.
Indicatori și metrici
CPC (Cost Per Click)
Costul pe click (CPC) reprezintă suma pe care o plătești pentru fiecare clic pe anunțul tău, în rezultatele căutării sau pe site-uri partenere. Este important să analizezi CPC-ul în relație cu bugetul tău, deoarece un CPC ridicat poate consuma bugetul rapid, în timp ce un CPC scăzut îți permite să obții mai multe clicuri pentru aceeași sumă. Mai multe clicuri înseamnă mai multe șanse să generezi conversii: vânzări sau leaduri.
ROAS (Return on Ad Spend)
ROAS măsoară rentabilitatea campaniei de reclamă prin raportarea veniturilor generate la bugetul reclamelor. Dacă ROAS-ul este pozitiv, înseamnă că veniturile generate sunt mai mari decât cheltuielile pentru reclame, ceea ce indică o campanie eficientă. Cu cât ROAS-ul este mai mare, cu atât campania este mai profitabilă. Nu există un ROAS care să convină tuturor, trebuie să calculezi tu, în funcție de nivelul tău de cheltuieli, rentabilitatea de care ai nevoie ca afacerea ta să funcționeze în parametrii optimi.
Search lost (Rank) și Search lost (Budget)
Aceste două metrici fac parte din setul de metrici numit „Search Lost Share” și furnizează informații despre pierderea oportunităților de afișare în rezultatele căutării din cauza poziționării și a bugetului.
- Search lost (Rank): Aceasta indică proporția de oportunități de afișare pe care îl pierzi din cauza poziționării mici în rezultatele căutării. Acest lucru poate fi rezultatul unui scor de calitate scăzut, bounce rate mare, viteză de încărcare mare sau a altor factori care afectează poziția anunțurilor tale.
- Search lost (Budget): Aceasta indică proporția de oportunități de afișare pe care îl pierzi din cauza bugetului insuficient. Cu alte cuvinte, nu ai suficient buget pentru a acoperi toate oportunitățile de afișare pentru cuvintele cheie relevante.

Recomandări Google
Google recomandă ca, în general, să începi cu un buget de 50 USD pe zi pentru campaniile tale de căutare. Cu toate acestea, acest buget poate varia în funcție de obiectivele și publicul țintă al campaniei tale. Conform Google Ads Benchmark Report 2023, raport publicat în mai 2023 și care se bazează pe date din al doilea trimestru al anului 2023, iată câteva exemple de costuri medii pe click:
- IT și servicii: 10,70 USD
- Divertisment și media: 10,50 USD
- Băcănie: 9,80 USD
- Învățământ: 9,70 USD
- Călătorii și turism: 9,60 USD
De asemenea, Google recomandă ca bugetul să fie împărțit în mod egal între conversii, notorietate și remarketing. Acest lucru se datorează faptului că conversiile sunt cele mai importante, urmate de notorietate și remarketing. Dar în funcție de obiectivele tale și importanța generării unui venit stabil pentru afacerea ta poți alege și din alte împărțiri de buget:
- 70% pentru campanii de conversii, 10% pentru campanii de notorietate, 20% campanii de remarketing
- 50% campanii de conversii, 20% campanii de notorietate, 30% pentru campanii de remarketing
- 40% campanii de notorietate, 30% campanii de remarketing, 20% campanii de conversii și 10% buget de testare pentru campanii noi.
Costul mediu pe click
Costul mediu pe click (CPC) este suma pe care o plătești pentru fiecare clic pe anunțul tău. CPC-ul variază în funcție de o serie de factori, inclusiv:
- Cererea pentru cuvintele cheie pe care le folosești: Cu cât este mai mare cererea pentru cuvintele cheie pe care le folosești, cu atât CPC-ul va fi mai mare.
- Concurența pentru cuvintele cheie pe care le folosești: Cu cât este mai mare concurența pentru cuvintele cheie pe care le folosești, cu atât CPC-ul va fi mai mare.
- Calitatea anunțului tău: Cu cât este mai bun anunțul tău, cu atât este mai probabil să câștige în licitație și să fie afișat și, prin urmare, cu atât CPC-ul va fi mai mic.
Cum să estimezi un buget de pornire
Google Keyword Planner este un instrument gratuit care te poate ajuta să estimezi un buget de pornire pentru campaniile tale de publicitate Google. Pentru a utiliza Keyword Planner, trebuie să introduci cuvintele cheie pe care vrei să le folosești în campaniile tale. Keyword Planner îți va oferi apoi o estimare a CPC-ului pentru fiecare cuvânt cheie.
De exemplu, dacă vrei să lansezi o campanie de căutare pentru un tip de produs, Keyword Planner îți poate oferi o estimare a CPC-ului de 2 lei. Dacă vrei să pornești cu un buget de 50 lei pe zi, asta înseamnă că poți afișa anunțurile tale pentru aproximativ 25 de clicuri pe zi. Pe lună asta înseamnă aproximativ 750 de clicuri. Așadar, dacă obiectivul tău este să aduci măcar 5000 de clicuri pe lună, atunci știi că bugetul tău lunar ar fi de 10.000 lei. Știind că în industria ta, de ecommerce, rata medie de conversie este de 2%, poți obține aprox. 100 de comenzi.
Desigur, aceasta este doar o estimare. Costul real pe care îl vei plăti pentru fiecare clic și fiecare comandă va varia în funcție de factorii menționați anterior, dar și de experiența utilizatorilor pe site, felul în care sunt afișate produsele, prețul acestora, dar și alte avantaje și beneficii pentru cumpărători.
Concluzie
Prețul pentru reclamele Google este un factor important de luat în considerare atunci când lansezi o campanie în Google Ads. Este important să stabilești un buget adecvat pentru obiectivele și publicul țintă al campaniei tale. De asemenea, este important să monitorizezi îndeaproape rezultatele campaniei tale pentru a vedea dacă bugetul tău este suficient sau prea mic.