Puterea campaniilor de reclame pe Facebook

Considerați că aruncați bani pe Facebook fără un randament real al investiției? Este timpul să beneficiați de puterea campaniilor de reclamă pe Facebook și să rulați campanii publicitare eficiente, care aduc vânzări la un ROAS de care aveți nevoie.

Platforma Facebook

Cu peste 12 milioane de conturi în România, Facebook este o platformă excelentă pentru companiile care doresc să ajungă la publicul lor țintă. Prin înțelegerea publicului dumneavoastră, elaborarea unei reclame convingătoare și optimizarea pentru conversii, puteți obține rezultate reale cu publicitatea pe Facebook.

Beneficiile publicității pe Facebook

Un cont de reclamă optimizat pe Facebook aduce numeroase avantaje pentru afaceri. În primul rând, Facebook oferă o audiență masivă și diversă, cu utilizatori din toate grupurile de vârstă, cu multe posibilități de targetare. În România sunt peste 12 milioane de conturi, așadar această platformă are cea mai mare acoperire în țară. În plus, costurile publicității pe Facebook sunt relativ reduse în comparație cu alte forme de promovare, cum ar fi televiziunea sau ziarele.

Numărul utilizatorilor Facebook în România. Sursă: statista.com

Însă reclamele pe Facebook nu sunt foarte ieftine, există niște recomandări de bugete, în funcție de tipul campaniei, iar dacă doriți obținerea de rezultate, atunci aceste bugete trebuie asigurate. De exemplu, pentru o campanie de Advantage+ bugetul minim zilnic recomandat este de 88 de lei. Acest tip de recomandări există și pentru campaniile Google, de exemplu o campanie de Discovery este recomandat să aibă un buget minim zilnic de 230 lei. Flexibilitatea și personalizarea sunt alte aspecte de luat în considerare, deoarece campaniile publicitare pe Facebook pot fi ușor adaptate și optimizate pentru a obține rezultatele dorite. Costurile sunt controlabile, investiți cât aveți în plan, iar datorită opțiunilor disponibile vă puteți focusa pe obiectivele afacerii Dvs.

Cum funcționează Facebook Ads Manager?

Pentru a crea și gestiona cu succes campanii publicitare pe Facebook, este necesar să utilizați Facebook Ads Manager, creat în interiorul unui cont de Business Manager. Așadar, primul pas este crearea unui cont de Business Manager, în interiorul căruia puteți crea mai multe conturi de Ads Manager și mai multe profile de Facebook, pe care să folosiți ulterior pentru a derula campaniile Dvs. de reclamă. Ads Manager vă permite să creați și să gestionați campanii publicitare, să definiți audiența țintă, să creați conținut publicitar și să monitorizați performanța anunțurilor. De asemenea, în cadrul Ads Manager generați și eticheta Meta, denumită Pixel, cu ajutorul căruia veți înregistra acțiunile derulate de utilizatorii site-ului. Prin această etichetă, de exemplu, se vor genera acțiuni specifice de ecommerce, cum ar fi:

  • căutarea de produse
  • adăugarea produselor în coș
  • începerea procesului de checkout
  • achiziția.

Odată stabilită modalitatea de urmărire a conversiilor, vă puteți apuca de crearea primei campanii de reclamă.

Setarea campaniilor de reclamă pe Facebook

Pentru a crea o campanie publicitară de succes pe Facebook, trebuie să urmați câțiva pași cheie. În primul rând, trebuie să stabiliți obiectivul campaniei:

  • doriți să creșteți notorietatea mărcii,
  • să aduceți trafic pe site,
  • să obțineți leaduri sau
  • să generați vânzări.

Al doilea pas este să stabiliți bugetul și strategia de licitație, iar al treilea să definiți audiența țintă pentru campania dvs. de publicitate. Aceasta vă permite să vă concentrați pe utilizatorii care sunt cei mai susceptibili să interacționeze cu anunțurile dvs. Al patrulea pas este să creați conținut publicitar atractiv, care să capteze atenția utilizatorilor și să-i determine să acționeze.

Definirea publicului țintă

Definirea publicului țintă reprezintă unul dintre aspectele cele mai importante ale unei campanii publicitare de succes pe Facebook. Trebuie să aveți o înțelegere clară a audienței dvs. țintă și să utilizați instrumentele de segmentare oferite de Facebook pentru a vă concentra pe utilizatorii cei mai probabili să convertească. Puteți utiliza criterii precum vârsta, locația, interesele și comportamentul online pentru a găsi utilizatorii potriviți campaniei dvs. de publicitate.

Pe lângă audiența rece, formată pe baza criteriilor de mai sus, puteți genera audiență similară (lookalike) pe baza traficului de pe site sau audiență similară pe baza clienților Dvs. Acestea din urmă reprezintă cele mai valoroase audiențe și cu cele mai mari șanse să convertească.

Crearea unei reclame atractive

Crearea unui conținut publicitar atractiv este esențial pentru a capta atenția utilizatorilor și a-i convinge să acționeze. Conținutul publicitar trebuie să fie brănduit cu sigla companiei Dvs., respectiv adaptat la audiența țintă. Grafica unui anunț trebuie creat conform constrângerilor de brand și este recomandat să includă o ofertă interesantă, care să rezoneze cu nevoile audienței Dvs. Este recomandat să testați mai multe tipuri de poze, video, bannere de reclamă, stories, reels-uri pentru a vedea care rezonează cel mai bine cu interesele audienței Dvs.

Meta Ad Library. Sursă foto: Meta.

Dacă sunteți în pană de idei, atunci vă recomand să vă uitați pe reclamele create și rulate pe Facebook, prin Meta Ad Library. Este o sursă excelentă de inspirație, eu o folosesc cu drag și recomand atât pentru inspirație, cât și pentru analiză de competiție.

Alegerea formatului de reclamă potrivit

Facebook oferă o gamă largă de formate de anunțuri, cum ar fi:

  • anunțuri cu imagini,
  • anunțuri video,
  • anunțuri în carusel,
  • reclame collection sau
  • cele bazate pe pozele de produs din site-ul Dvs, cataloage.

Anunțurile video pot fi mai eficiente pentru a atrage atenția utilizatorilor și pentru a transmite mesajul dvs. într-un mod convingător, decât cele de tip imagine. Primul pas, așadar, este generarea mai multor formate de anunțuri și testarea lor pe o audiență mică, prin testare A/B pentru a stabili formatul de reclamă care se va folosi ulterior în cadrul campaniei.

Setarea bugetului de publicitate

Stabilirea unui buget de publicitate adecvat este un alt aspect crucial al unei campanii publicitare pe Facebook. Trebuie să stabiliți un buget realist și să alocați fondurile în mod corespunzător pentru a obține rezultate optime.

În etapa de setare a unei campanii, platforma vă va recomanda bugetul necesar pentru campania creată, în funcție de setările acesteia.

De asemenea, este recomandat să testați modalitățile de licitare oferite de Facebook pentru a vedea care vă aduc cele mai eficiente rezultate. Eficiența rezultatelor ține de un calcul de afaceri: pentru asta trebuie să știți care este ROAS-ul (return on ad spend) necesar pentru funcționarea sănătoasă a afacerii Dvs. Citiți aici mai multe despre cum să calculați un ROAS sănătos pentru afacerea Dvs.

Monitorizarea și analizarea performanței anunțurilor

Monitorizarea și analizarea performanței anunțurilor sunt esențiale pentru a optimiza campaniile publicitare și a obține rezultate remarcabile. Trebuie să utilizați instrumentele de analiză oferite de Facebook pentru a urmări performanța anunțurilor dvs. și pentru a identifica zonele în care puteți îmbunătăți campania publicitară.

De exemplu, puteți identifica anunțurile care generează cele mai multe conversii sau care au cele mai bune costuri per clic pentru a le optimiza în continuare. Prin optimizare mă refer la creșterea rankingului de calitate, respectiv scalarea bugetului.

Vă recomand să utilizați atât metrici de calitate, cât și metrici de performanță. Metricii de calitate cei mai importanți sunt:

  • rata de click,
  • rankingul de calitate (above average) și
  • frecvența afișării anunțurilor.

Prin metricii de performanță ne referim la:

  • costul per mia de afișări,
  • costul per conversie,
  • costul per click,
  • ROAS,
  • venitul generat.
  • Sfaturi pentru optimizarea campaniilor de reclamă de pe Facebook

Există o serie de recomandări pe care le puteți utiliza pentru a optimiza campaniile publicitare de pe Facebook și pentru a obține rezultate mai bune.

  • De exemplu, puteți efectua teste A/B pentru a testa diferite variante de anunțuri și pentru a identifica cele mai eficiente. Testele de Brand Lift și Conversion Lift vă ajută să înțelegeți care este impactul campaniilor de reach și conversii derulate în contul Dvs.
  • O altă modalitate de optimizare reprezintă configurarea unui cont cu mai multe tipuri de campanii care vă ajută să acoperiți întreaga pâlnie de conversie: de la etapa de documentarea și până la etapa de achiziție. Așadar este indicat să aveți campanii cu obiectiv de reach, de trafic, de conversii și de remarketing prin care creșteți notorietatea mărcii, aduceți trafic pe site și îi remarketați cu ofertă dedicată.
  • Scalarea reprezintă o altă modalitate de optimizare a unui cont de reclamă și se referă la creșterea de buget în cazul campaniilor care aduc rezultate satisfăcătoare la un cost optim pentru afacerea Dvs. Creșterea nu trebuie să fie foarte mare, ca să evitați intrarea campaniei în etapa de learning, este indicat să nu depășească 15-20% din valoarea zilnică setată.

Greșeli comune în publicitatea de pe Facebook

Cele mai frecvente greșeli țin de necunoașterea felului în care funcționează platforma, dar și de necunoașterea audienței: a nevoilor lor și a comportamentului de cumpărare.

  • Generarea și setarea Pixelului este un must-have dacă doriți să obțineți rezultate.
  • Setarea unor obiective reale de afaceri ar fi o altă greșeală posibilă: în loc de urmărirea unor metrici de vanitate, cum ar fi like-uri și distribuiri, stabiliți obiective reale: generare de leaduri sau vânzări. Trebuie să rețineți că intenția de cumpărare nu este totuna cu achiziția în sine, iar cei care bifează că sunt interesați de cumpărarea unui produs, nu o vor cumpăra, dacă nevoile lor nu sunt în această direcție.
  • Folosirea unor audiențe reci, cu interese neadecvate, sau o audiență prea mică sunt o altă greșeală în setarea campaniilor.
  • Una dintre greșelile cu cel mai mare impact este utilizarea unui buget prea mic pentru obiectivul și durata campaniei, acesta va aduce clickuri, dar puțin probabil să livreze și conversii.
  • O altă greșeală comună pe Facebook este schimbarea frecventă a reclamelor, mă refer aici atât la text, cât și la grafică, video.
  • O altă eroare este lipsa unui buton de acțiune sau folosirea unui buton irelevant.
  • Vizualuri ineficiente și netestate: pe rețelele de socializare imaginile folosite au un impact maxim: o ofertă poate aduce leaduri din 18 lei cu un vizual estetic și leaduri la 64 de lei cu un alt vizual. Rețineți, conținutul ofertei este exact aceeași, doar imaginea diferă.

Concluzia

Reclamele pe Facebook pot fi extrem de eficiente pentru a ajunge la audiența țintă și pentru a obține rezultate optime pentru afacerea dvs.

Meta are o platformă, Meta Foresight cu statistici, studii și informații interesante care pot ajuta la înțelegerea mai bună a felului în care utilizatorii platformei se comportă, caută anumite informații sau iau anumite decizii.

Prin înțelegerea clară a audienței dvs. țintă, utilizarea instrumentelor de publicitate de pe Facebook și respectarea celor mai bune practici în publicitate, puteți crea campanii publicitare extrem de eficiente, care vă ajută să atingeți obiectivele de afaceri.

Alte articole


Contactează-mă!

0726 368 801

contact@csogeva.ro

CSOG EVA

Despre mine

Susțin afacerile online cu analiză de piață, strategie de marketing, realizarea și scalarea campaniilor de reclamă în Google, Facebook, TikTok. Mă focusez pe obiective utilizând instrumente adecvate și tactici eficiente de creștere.

Home · Politica de confidențialitate
× Cu ce pot sa te ajut?