Bing Ads este un un proiect testat la solicitarea unuia dintre clienții noștri care s-a dovedit a fi, cel puțin deocamdată, o platformă de reclame cu rezultate modeste. Conform diverselor statistici, motorul de căutare Bing are în România o cotă de piață în jur de 3-4%. Statcounter afișează pe perioada august 2020-2021 o cotă de piață de 1,44%.
Bing Ads: cum funcționează?
Este o platformă de reclamă cu campanii pay-per-click foarte similară cu platforma de la Google Ads. Configurarea contului include completarea cu datele firmei, încărcarea bugetului pe care dorim să-l cheltuim prin transfer bancar sau altă soluție disponibilă. După ce banii apar în cont, putem începe setarea campaniilor.
La setarea campaniilor avem o ierarhie bine-cunoscută deja: campanii, grupuri de reclame, reclame și extensii. Este foarte utilă opțiunea de a lega de contul de Google Ads și a prelua campaniile pregătite acolo. În realitate, însă, are o limitare importantă: pot fi preluate doar reclamele de tip Text, cele Responsive nu. Iar reclamele de tip Expanded Text Ads nu mai pot fi setate în Google Ads din iunie 2021.
Pașii setării sunt oarecum similari: poți selecta dintre diverse obiective, cum ar fi trafic, trafic offline, conversii, instalări de aplicații mobile sau apeluri telefonice. Pe următorul ecran stabilim numele campaniei, bugetul, locația targetată, respectiv limba site-urilor pe care dorim ca reclamele să fie afișate.
Următorul ecran este pentru grupurile de reclame și cuvintele cheie pe care dorim să licităm: introducem aici cât mai multe cuvinte, denumirea grupurilor de reclame și trecem mai departe la pregătirea reclamei și extensiilor.
Avantajele Bing Ads
Suportul platformei este extraordinar de bun: trimit mesaje, te sună pentru consultare, îți răspund rapid și profesional la întrebări.
Preluarea campaniilor din Google Ads este un alt avantaj major al platformei.
Minusurile Bing Ads
Deși se poate targeta România, nu se poate selecta limba română la secțiunea de limbă a site-urilor pe care dorim să rulăm campania. Așadar putem selecta doar toate limbile, ceea ce nu este o opțiune ideală.
Cuvintele alese pentru campaniile de test au câteva mii de căutări în rețeaua Google, în Bing însă volumul este foarte redus. Deși o campanie funcționează cu câteva sute de cuvinte cheie la care licităm, numărul afișărilor este modest.
Sistemul nu acceptă diacriticele românești în textul reclamelor, trebuiau scoase toate ca să înceapă să servească reclamele.
În România nu se pot rula reclame de display, existând doar opțiunea de Bing Search Ads.
Pentru advertiseri
Campaniile se pot gestiona pe baza unui cont de manager, un procedeu facil și rapid, de altfel. În acest cont de manager putem genera conturi separate pentru clienți și le putem acorda drepturi doar pe conturile lor sau la nivel de cont de manager.
Platforma în sine este facilă, suportul bine gândit, singura problemă fiind faptul că volumul căutărilor este redus, așadar și rezultatele sunt la fel.