Sursele de trafic sunt variate si la fel sunt si cele de conversie. Pentru ca magazinul tau online sa aiba vizitatori si vanzari in mod constant trebuie sa ai in vedere o prezenta constanta si consecventa pe mai multe canale.
- Trafic organic – acest trafic este foarte valoros dar și cu un cost mai redus, decat cele aduse de campaniile PPC. Este urmare a unei optimizări SEO care se face în mod constant pe pagină, dar și backlink-uri care conferă o prezență bună pentru magazinul tău. Să ții cont de optimizarea on-site: viteza de încărcare a paginii, titlul paginii, cuvintele cheie folosite, optimizarea pozelor, folosirea heading-urilor.
- Trafic plătit – acești utilizatori sunt aduși de campaniile de promovare în Google Ads și sunt targetate pe produsele, ofertele, promoțiile tale. Campaniile de acest tip îți permit o alocare foarte targetată a costurilor pe promovarea anumitor produse, categorii de produse care îți pot genera vânzări cu un adaos sănătos.
- Trafic direct – ei sunt utilizatorii care în browser scriu exact denumirea magazinului tău online. Ei știu deja de tine, au încredere în produsele tale și vin direct. Acest tip de trafic poate fi crescut foarte eficient de campaniile de promovare în social media – un concurs atrăgător, o prezență interactivă sș activările frecvente cresc o comunitate interesată de noutățile tale. Și tu asta vrei, nu?
- Social media – utilizatorii acestor platforme caută știri, distracție, informații interesante și în paralel se intersectează cu reclamele tale. Însa de principiu obiectivul nu este să cumpere, ci să te cunoască. Campaniile de social media cresc popularitatea mărcii tale, nivelul de interacțiune și facilitează poziția de top of mind. Nu în ultimul rând felul în care comunici, imaginile, textele, atmosfera profilului tău te poziționează distinct, dacă aloci atenție și ești diferit de celelalte branduri din piață.
- Marketing afiliat – sunt un promotor excelent pentru vânzări, un ambasador de brand autentic care îți promovează produsele în rândul propriei audiențe.
- Direct mailing – sunt clickurile cele mai valoroase pentru simplul motiv ca s-au înscris pentru Noutățile și Informările tale comerciale, deci sunt interesați de marca ta. Două-trei newslettere pe săptămâna însă sunt suficente, iar ofertele exclusive vor fi apreciate de aceasta audiență.
- Bloggeri/Vloggeri – reprezinta, la fel cum este și marketingul afiliat, o sursa autentică de promovare a poduselor tale, o personalitate apreciată de audiența sa care iti poate aduce atât trafic, cât și conversii.
- Surse de trafic specifice domeniului: acestea pot fi comparatoare de preturi, site-uri de prezentare care direcționeaza trafic ctre magazinul tau pentru vanzare, etc.
Concluzia:
Există o varietate foarte mare și posibilitati multe ca să atragi trafic calificat către magazinul tau online. In aceeasi masura contează insa să o faci în mod CONTINUU și să te folosești de aceste instrumente în mod CONSTANT și CONSECVENT.