Magazin de mobilier educațional pentru școli și grădinițe
Produse: bănci și scaune școlare, scaune și măsuțe de grădiniță, pătuț grădiniță, mobilier laborator, table etc.
Obiectivul clientului
Clientul este producător și comerciant de mobilier, își susține vânzările atât din vânzare online, cât și din din alte surse. Bugetul disponibil pentru reclamă a fost în jur de 2.000 de euro în momentul în care am preluat contul și, având în vedere că nu se dorea creșterea bugetului, am gândit altă abordare de creștere a vânzărilor din cont.
Strategia adoptată
Inițial am pornit cu campanii de Căutare pe diverse categorii de produse și sub fiecare campanie aveam atât ad group-uri standard, cât și dinamice. Pentru că acest format nu a înregistrat creșteri am schimbat abordarea.
Am creat campanii de vânzare pe produsele cele mai bine vândute, iar selecția am făcut-o pe baza feedului încărcat în Google Merchant Center.
Structura de campanii:
- campanii de Performance Max, standard Shopping și Google Search pe cele mai populare categorii
- campanie de brand protect
- campanie de upper funnel: pe intenții de cumpărare și etapa de documentare
Strategie de licitație:
- având în vedere că în acest cont atât vânzarea, cât și generarea de leaduri au fost obiective importante aveam mai multe tipuri de strategii: maximize clicks, tROAS, target impression share, dar și Maximize conversions
Scalarea:
- creșterea treptată a bugetului cu aproximativ 20% față de bugetul inițial de 9.000 de lei
Rezultatele obținute
În august 2022 am realizat următoarele cifre, fiind începutul sezonului de vânzare:
- venit de 627.000 de lei
- ROAS: 4764%
- valoare medie coș: 6.432 de lei
- buget reclamă: 13.160 de lei
- rată de conversie: 1,65%
Pentru a elimina cât de mult posibil factorul de sezonalitate pun aici și rezultatele lunii august 2021:
- buget reclamă: 9.500 de lei
- venit de 300.000 de lei
- ROAS: 3157%
- rată de conversie: 1,06%
- valoare medie coș: 1.600 de lei
În acest cont vorbim de o creștere a rentabilității bugetului de reclamă investit cu +1600%, pe fondul începutului de sezon, însă este clar că și strategia dezvoltată a avut un rol important și anume prin:
- focusul pe produsele cele mai populare
- targetarea obținerii unui venit mai mare, în detrimentul creșterii numărului de conversii
- o structură de campanii care acoperă full funnel: de la documentare și intenția de cumpărare și până la acțiune.