Conform unor informări postate de Google, începând cu luna aprilie 2021 vor avea loc două modificări în ceea ce privesc strategiile de licitație target ROAS și target CPA.
Cum funcționează tROAS și tCPA?
Ambele strategii sunt automatizate și au diverse obiective în momentul configurării și construirii unei campanii de pay-per-click.
Target ROAS are rolul de a crește rentabilitatea bugetului investit într-o campanie. Prin target ROAS putem seta o valoare de rentabilitate pe care Google Ads va încerca să o atingă. De exemplu, putem seta drept obiectiv ca valoarea de vânzare generată să fie de 500%, adică să fie mai mare cu 500% decât suma investită.
Target CPA este o strategie automatizată similară. Cu ajutorul acesteia, setăm un obiectiv în ceea ce privește valoarea de achiziție a unei conversii. Dacă luna trecută, de exemplu, luam o conversie cu 41 de lei, pentru luna curentă putem seta această valoare sau una mai mică ca obiectiv pentru licitația Google la care participăm.
Felul în care funcționează target ROAS versus Maximize Conversion exemplificăm în cazul unui client.
Strategia de Maximize conversions a fost schimbată în target ROAS, iar această modificare a generat rezultate neașteptat de bune, caracterizate prin următoarele:
- valoarea conversiei/cost a crescut cu 23%
- același număr de conversii
- buget mai mic cu 45%
- costul pe click a crescut cu 280%
- rata de conversie a crescut cu 600%
- numărul click-urilor a scăzut cu 85%
- costul per conversie a scăzut cu 46%
În ce constă modificarea?
În locul selectării celor două modalități de licitație: Target ROAS și Target CPA, vom avea la dispoziție Maximize conversions Value cu setarea opțională a limitei de ROAS.
În ceea ce privește target CPA vom avea la dispoziție Maximize Conversions cu setarea opțională a limitei pentru CPA.
Înainte de această implementare, strategia de Maximize Conversions avea ca obiectiv maximizarea numărului de conversii fără a exista posibilitatea de a limita costul per achiziție sau a seta un ROAS.