Pe baza datelor publicate de DataReportal pentru România în 2023, TikTok înregistrează cea mai semnificativă creștere de 19% în numărul de utilizatori, în timp ce Facebook suferă o scădere de 3.5% în numărul de utilizatori. Este de notat faptul că, în ceea ce privește ad reach-ul, TikTok a înregistrat o creștere de 42.5%, în timp ce Facebook a scăzut cu 3.5%, însă trebuie ținut cont de faptul că ByteDance permite marketerilor să-și direcționeze reclamele către utilizatorii de TikTok cu vârsta de 13 ani și peste, însă afișează date doar despre audiența cu vârsta de 18 ani și peste. Pe de altă parte, Facebook restricționează utilizarea platformei sale persoanelor cu vârsta de 13 ani și peste.
Rata de penetrare a internetului: 88,9%
La începutul anului 2023, România avea 17,82 milioane de utilizatori de internet, iar rata de penetrare a internetului era de 88,9%.
În această perioadă, erau 13,50 milioane de utilizatori de social media, ceea ce reprezenta 67,3% din populația totală de 20,06 milioane. Populația țării a crescut cu 793 de mii de persoane (+4,1%) între 2022 și 2023. Structura populației: 51,6% din populația României este de sex feminin, iar 48,4% este de sex masculin.
11% din populație nu folosește internetul
În ciuda creșterii utilizatorilor de internet, la începutul anului 2023, aproximativ 2,23 milioane de persoane din România nu foloseau internetul, ceea ce reprezintă 11,1% din populația totală.
Este important de ținut cont de faptul că datele referitoare la utilizarea internetului pot subestima realitatea din cauza complexităților asociate cu colectarea și analiza acestor date, mai exact utilizatorii pe anumite device-uri pot permite sau refuza monitorizarea și înregistrarea datelor lor personale. Din 2023 Meta a introdus posibilitatea de a folosi platformele sale Facebook și Instagram fără reclame.
Cum arată așadar statistica online pe România în 2023, câți utilizatori au cont pe platformele de social media, care este evoluția utilizatorilor și pe ce platforme merită să ne facem promovare?
Facebook:
- Numărul utilizatorilor: 9,55 milioane.
- Reducerea potențialului de acoperire publicitară între 2022 și 2023: -350 mii (-3,5%).
- Acoperirea publicitară la începutul anului 2023: 47,6% din populația totală.
- Evoluția utilizatorilor între 2022 și 2023: reducere cu 350 mii (-3,5%).
- Procentul femeilor din audiența publicitară în ianuarie 2023: 53,6%.
- Procentul bărbaților din audiența publicitară în ianuarie 2023: 46,4%.
YouTube:
- Numărul utilizatorilor: 13,50 milioane.
- Creșterea potențialului de acoperire publicitară: +200 mii (+1,5%).
- Acoperirea publicitară: 67,3% din populația totală.
- Evoluția utilizatorilor: creștere cu 200 mii (+1,5%).
Instagram:
- Numărul utilizatorilor: 4,90 milioane.
- Reducerea potențialului de acoperire publicitară: -500 mii (-9,3%).
- Acoperirea publicitară: 24,4% din populația totală.
- Evoluția utilizatorilor: reducere cu 500 mii (-9,3%).
- Procentul femeilor: 53,1%.
- Procentul bărbaților: 46,9%.
TikTok:
- Numărul utilizatorilor cu vârsta de 18 ani: 7,58 milioane.
- Creșterea potențialului de acoperire publicitară: +1,2 milioane (+19,0%).
- Acoperirea publicitară: 46,8% din populația adultă.
- Evoluția utilizatorilor: creștere cu 1,2 milioane (+19,0%).
- Procentul femeilor: 49,1%.
- Procentul bărbaților: 50,9%.
Facebook Messenger:
- Numărul utilizatorilor: 7,65 milioane.
- Reducerea potențialului de acoperire publicitară: -500 mii (-6,1%).
- Acoperirea publicitară: 38,1% din populația totală.
- Reducerea numărului de utilizatori: -250 mii (-3,2%).
- Acoperirea publicitară (peste 13 ani): 44,2%.
- Procentul femeilor: 52,9%.
- Procentul bărbaților: 47,1%.
LinkedIn:
- Numărul utilizatorilor: 3,60 milioane.
- Creșterea potențialului de acoperire: +400 mii (+12,5%).
- Creșterea numărului de utilizatori: +100 mii (+2,9%).
- Acoperirea publicitară: 17,9% din populația totală.
Snapchat:
- Numărul utilizatorilor: 2,55 milioane.
- Reducerea potențialului de acoperire: -100 mii (-3,8%).
- Creșterea numărului de utilizatori: +200 mii (+8,5%).
- Acoperirea publicitară: 12,7% din populația totală.
- Procentul femeilor: 59,1%.
- Procentul bărbaților: 40,4%.
Twitter:
- Numărul utilizatorilor: 1,25 milioane.
- Creșterea potențialului de acoperire publicitară: +532 mii (+74,2%).
- Creșterea numărului de utilizatori potențiali: +100 mii (+8,7%).
- Acoperirea publicitară: 6,2% din populația totală.
- Procentul femeilor: 26,2%.
- Procentul bărbaților: 73,8%.
Pinterest:
- Numărul utilizatorilor: 2,01 milioane.
- Creșterea potențialului de acoperire publicitară: +235 mii (+13,3%).
- Creșterea numărului de utilizatori potențiali: +1.500 (+0,07%).
- Acoperirea publicitară: 10,0% din populația totală.
- Procentul femeilor: 79,3%.
- Procentul bărbaților: 17,0%.
Raportul complet de la DataReportal citește AICI.